Azizler Pınarı

Hakkında

Azizler Pınarı; Afşin-Emirli köyü Rayıflar Obası sınırları içerisindedir. Eshab-ı Kehf’e giden eski yol üzerinde olan pınar, mağaranın 50 m. doğusundadır. Kur’an-ı Kerime göre mağaraya sığınan Yediler, 309 sene uyurlar. Uyandıklarında ne kadar uyudukları konusunda birbirleriyle tartışmaya girerler. Sonra açlıklarını fark ederek içlerinden Yemliha’yı ekmek ve yiyecek almak için çarşıya gönderirler.

Şehre ulaşan Yemliha şehrin değişmiş, insanların boylarının kısalmış olduğunu görür. Fırından ekmek alıp arkadaşlarının yanlarına dönmek isteyen Yemliha, uzun boyu, saç sakalı, kıyafeti vs. ile onların dikkatini çeker ve insanlar Yemliha ile beraber gelirler. Mağaraya yak-laştıklarında Yemliha peşinden gelenlere “Azizlerim durun! Mağaradaki arkadaşlarım sizi bu şekilde (kalabalık ve her yönüyle değişmiş) görürlerse korkarlar. Bu yüzden onların yanına önce ben girip sizin geldiğinizi, haber vereyim siz de burada durup benden haber bekleyin.” der. Yemliha, hitabını bitirdiğinde ayağını bastığı yerde bir su çıkar. Yemliha’nın “Azizler durun!” hitabının ardından çıkan suya ise “Azizler Pınarı” denilir. Menkıbeye göre Yemliha, halka bu şekilde seslendikten sonra mağaraya girer ve kaybolur.

Bir parmak kalınlığında akan Azizler Pınarı, aktıktan birkaç metre sonra kaybolur. Yalnızca bahar aylarında fazlalaşan pınar diğer mevsimlerde değişmeden aynı oranda akmaktadır. Azizler Pınarı, yöre halkı tarafından kutsal kabul edilir, taharette kullanmanın günah olduğu söylenir ve şifa amaçlı olarak içilir. Buradan alınan su “Azizler Pınarı’nın suyudur, içerseniz şifa bulursunuz” denilerek komşulara ikram edilir.

Ayrıca pınar, çeşitli hastalıklar için şifa niyetiyle kullanılır. Afşin’de; Azizler Pınarı, Çoban Pınarı, Eshab-ı Kehf Pınarı, Mağara Gözü, Kızlar Pınarı, Elmalı Pınar ile Devlet hastanesine giden yol üzerindeki pınar da Yediler’le bağlantılı kabul edilmektedir. Sayıları yedi olan pınarların her birisinden alınan bir miktar su ile akşam namazı ile yatsı namazı arasında banyo yapılırsa ve uygulamaya üç cuma devam edilirse çocuğu olmayan kadınların da çocuklarının olacağı, felçli hastaların hastalıkların iyileşeceği kabul edilir.

Okumanızı Tavsiye Ediyoruz !  Ali Kayası

Kaynakça

Hamza KARAOĞLAN, Kahramanmaraş ve Çevresinde Ziyaret Yerleri, Ankara 2014, s.361-362.

Yorumlar

Yorum yapmak ister misin?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Kenar Çubuğu